let bygones be bygones

ellow :)

aku nak cer sikit story tuk hari ni . hari yang penoh dugaan dan cabaran . cewah . itu laa kehidupan . memang tak lari dari dua benda alah tu tadi . DUGAAN dan CABARAN ! baca elok elok dan fahami lah sendiri .

tak sangka hari ni aku jumpa dengan dia lagi . tu pun sebab ada hal . hal yang membuatkan aku dan dia menanggung penderitaan . eh . itu sudah lebih . tak tak . hal yang agak membingungkan kami . terdengar desas desus tentang itu dan ini . lebih elok kalau dibawa berbincang depan mata bukan ? itu sebabnya kami perlu buat satu meeting tergempar . dah buat appoinment pun semalam . hahaha .

aku pandang mata dia . dia pun begitu . kami talk talk talk . entah laa kenapa . aku nak marah pun tak menjadi . payah juga cakap dengan dia . pasal dia tak pandai sangat berbahasa melayu sarawak . so , aku terpaksa mengalah . terekot ekot pulak dengan bahasa dia . bahasa SKEMA . hais . berbelit belit pulak lidah aku nak berkata kata . belum lagi dengan speaking-nya .

dia tetap menafikan desas desus yang aku dengar dari sumber sumber yang aku pun tak pasti nak percaya atau tak . sebab aku tak kenal sangat dengan diorang . and budak ni pun aku tak bole juga nak percaya sangat . pasal kami pun baru kenal . meaning , aku tak percaya dengan kedua duanya sekali . adil ? aku rasa tak . sebab aku nak tauk hal yang sebenar benarnya . rasa bersalah pulak . hanya Allah SWT saja laa yang tahu . tak nak pikir lagi . menyusahkan hidup aku saja . hais . aku pasrah ~

sampai laa ke satu tahap aku panggil kawan aku . minta dia tolong tembak budak tu . suka pulak aku tengok diorang buat lawak . hais . semacam serasi sudah . eh . oh tidak ! aku tak tau apa yang bakal terjadi esoknya nanti . dan hari hari seterusnya . aku dah dengar semuanya . semua penjelasan dia yang kedengaran ikhlas , mungkin . nevermind ~

apa yang terjadi antara aku dan dia . esok atau lusa . hanya aku , dia dan Tuhan saja yang tahu . aku tak nak dengar apa apa pun pasal dia lagi . jangan racuni fikiran aku lagi nanti . terima kasih atas bantuan kalian . bukannya aku nak endahkan apa yang korang dah buat . tapi at least korang dah buat aku lebih mengenali siapa diri dia yang sebenar . aku berpeluang untuk kenal dia dengan lebih mendalam . berkesempatan untuk berjumpa dengan dia secara berdepan . dapat jugak kesan kalau kalau dia berkata benar atau tak .

i do believe in KARMA . what goes around comes back around .

aku harap takkan dengar apa apa yang boleh membuatkan aku naik darah . aku tak suka orang kecoh sangat dengan hal yang remeh temeh macam ni . aku tak nak tengok kawan aku merasa terbeban dengan masalah aku dan terseksa tengok aku menanggung masalah . aku tak nak bebankan fikiran diorang . cukuplah dengan dugaan yang diorang hadapi . aku takkan tambah dengan penderitaan yang aku alami. tak perlu risaukan aku lagi . kalau keadaan mendesak , izinkan aku berkongsi rasa dengan kalian ya ?

Thanks for reading my entry and i really appreciate it

No comments:

Post a Comment