bebanan tekanan perasaan

hello ladies and gentlemen
today i would like tett .... *skema pulak bunyinya

hari ni aku nak berkongsi rasa lagi . rasa sebak di dada tiada siapa yang dapat merasakan kecuali aku . pikul beban di kepala . serabut pulak rupa gayanya . nasib laa luaran aku taklaa serabut seperti perasaan aku . eh , aku tetap kena jaga penampilan . tak nak orang pandang serong pulak . pagi tadi pun cikgu ada tego pelajar yang selekeh berpakaian . untong bukan aku . well , penampilan itu penting . yalaa yalaa ~

serabut serabut aku pun . makan tetap kenyang . mandi tetap basah . kalau tak basah . maknanya aku tak mandi mandi laa tu . jangan risau . aku tetap mandi ekot masa . kerja dan tugas yang patut aku siapkan , aku selesaikan . aku takkan biarkan perasaan serabut ni affect aktiviti seharian aku . aku tetap buat seperti biasa . walaupun jiwa tengah kacau . oh well once again . be professional in every action okay .

masalah datang tak henti henti . selesai satu datang yang lain . bila dah okay ada pulak yang K.O. aku pun tak tau nak kata apa . aku cuma mampu mendengar dan memerhati . cuma hati main peranan . mulut aku tutup rapat rapat . nampaknya bohong . mulut aku berbicara saat aku bersama bestie saja okay . shhhhh . hanya di antara kita saja yang mengetahui . takkan tersebar jaoh sekali niat tu . jangan risau girlfriend . kita sudah masak dengan perangai masing masing yang telah makan masa 10 tahun kita bersama mengharungi onak duri asam garam kehidupan . *anggaran 10 tahun tersebut :)

aku bahagia bila kau ada di sisi . rasanya aku nak hentikan masa dimana kau berada di sebelah aku . memerhati aku . aku terpaku melihat wajah kau yang ehem . tenang saja aku tengok . senang hati lagi tu . entah laa . aku rasa senang bila kau ada di depan mata . dan aku jadi diri aku yang sebenar saat bersama kau wahai pujaan hati . aiseh . setiap hari jumaat . hari yang mulia . kita bersua muka . happy nya aku sukar untuk ku gambarkan di sini . aku merasa seolah olah di awan awangan . yalaa . bila kita bersama dengan orang yang kita sayang . aku merasakan hanya aku dan dia saja yang berada di dunia ini . dunia kita . perhati senyuman nya buat aku semakin sayang :')

tapi segalanya hanya sementara . kau memilih untuk pergi . tinggalkan aku seorang diri . eh eh . tak laa . keputusan yang kau buat . demi kebaikan kau jugak . demi masa depan yang sukar untuk kita ramalkan . aku relakan kau pergi . i will support you from the back . biarkan aku berdiri di belakang kau ya . jangan pandang belakang please . nanti kau sedih . melihat aku dalam kemurungan . hais . aku akan kuat . sure i can ! tak nak lemah lemah . nanti affect dengan exam aku yang just around the corner tu . cakkkk . minggu depan aa exam ! omg . i should be strong . same goes to you ya sayang :')

pesanan khas buat kau bergelar boyfriend : bila kau dah sampai di sana nanti . jangan pulak kau lupakan aku or else aku akan cubit kau . picit ? hahaha . word kau tu ya . mark my word . kau selalu mark my word bukan ? memang ayat keramat tu juga yang keluar dari mulut kau . jangan tak mark mark sudah laa . and and take a good care of yourself ya . sure i will miss you so badly . bak kata kau tadi . tak dapat perhati kau time assembly . tak dapat jumpa tiap tiap hari jumaat . aww . you make me cry aa . i know i have no chance to see you everyday like we used to . takpa . be strong saja laa . aku yakin aku bole . aku kan kuat . hekhek . yalaa tu . jangan nakal nakal aa . i know you memang naughty sangat sangat . hehehe .

i keep listening to the same song that reminds me of you . wedding dress ? aku harap benda tu takkan berlaku . kita hanya mampu merancang tapi Tuhan yang tentukan . siapa tahu kalau kalau kau bukan untuk aku dan aku bukan untuk kau . aku redha . ajal maut jodoh pertemuan di tangan Tuhan . aku akan doakan yang terbaik untuk kau .

take care and study well ya . i love you my man :')

Thanks for reading my entry and i really appreciate it

No comments:

Post a Comment