Hello August

Hey August , please be good to me :)

seperti bulan bulan yang lain kebiasaannya aku kena pesan kat diorang . please be nice to me ya ! walaupun hidup ni penoh dengan cabaran malah dugaan yang takkan henti hentinya . dan aku sebagai manusia biasa . sama seperti yang lain . inginkan kebahagiaan dalam hidup . merasa senangnya hidup . bukan nak kata aku ni tak bersyukur dengan apa yang dah ada tapi aku cuma mengharapkan sesuatu yang baik berlaku dalam hidup aku sehari hari . insyaallah dengan izin Allah , kebahagian pasti milik kita . satu hari nanti .

tahun ni puasa diisytiharkan bermula pada 1 Ogos . tepat pada hari pertama untuk bulan baru . cantekk ! sempurna sudah puasa untuk hari pertama ni . alhamdulillah . aku dapat tahan iman . bukan setakat menahan diri dari lapar dan dahaga . tapi menahan diri dari melakukan perkara yang boleh membatalkan puasa aku . macam mengumpat, tengok benda yang tak senonoh ( macam pernah? ), tak mengeluarkan kata kata kesat and so on . alhamdulillah and aku harap usaha ni berterusan sepanjang hidup aku . yeah . bole percaya tak ? haha ~ dengan niat yang betol , pasti bole !

someone is leaving . Ramadhan is coming . August , please be nice to me :)

kehilangan seseorang tak bermakna hidup aku akan berhenti di situ . tak tak . aku kena teruskan hidup . walau apa pun yang terjadi . hati aku bagai dihiris . dicincang cincang dadu . namun , aku kena tabahkan hati . rasanya sakit ni bukannya untuk satu tempoh yang singkat . malah memakan masa yang lama untuk sembuh . tapi aku nak semuanya clean . tak nak simpan papaa rasa yang bole memudaratkan aku . hehe . dendam jaoh sekali namun sakit hati masih terasa bagai mencucok cucok . hah !

aku rindukan kau . dan aku masih sayangkan persahabatan kita . aku tak nak semuanya berhenti di situ . anything happened for a reason . aku tak nak salahkan sesiapa . nanti seolah olah aku salahkan takdir . takdir sudah membuat keputusan . dan pasti ada hikmahnya nanti . i wish everything is gonna be okay sangat sangat . see .. sangat sangat ! amin :')

menjelangnya bulan berkat bulan ramadhan . semoga hidup kita sentiasa diberkati Allah . harapan aku kali ni . fokus untuk study study dan study . aku taknak menyesal kemudian hari . hanya kerna setitik nila rosak susu sebelanga . have a blast month peeps :)


Thanks for reading my entry and i really appreciate it

1 comment: