i'm not sure what title i suppose to write :|

kalau dah bosan bosan sangat. aku gapai broadband. and start online. tapi tak untuk malam ni. kenapa? sebab bapak aku yang sendiri bagi broadband ni kat aku. aku pun blur. dengan senyuman manis yang agak melebar. aku memang terniat nak online pun. my dad memang tau apa yang nak. tau apa yang aku rasa. tau apa yang aku inginkan. kalah firasat seorang ibu. seriously, aku berkata benar.

one day kan. aku ada niat jahat. ya! memang jahat. kalau dah terdesak. begitu laa rupa gayanya. aku kesuntukan kredit. so, memandangkan bapak aku punya kredit yang BANYAK. terniat di hati nak "ambik" sikit. tak banyak. cuma RM3 je. ngeehehe. masa tu dia tengah mandi. aku menyelinap masuk ke bilik dia secara senyap senyap. tekan tekan tekan keypad phone dia. MALANGNYA, usaha aku cuma sia sia. HARAP MAAF! memang tak dapat ambik. cuma bole transfer RM10 je. aku pun tak tau kenapa tak bole. hairan. takpa takpa. aku pun keluar dari bilik dengan kecewa di hati yang retak seribu. cewah.

on the other day pulak. suddenly dia bertanya "syidah, kau mok kredit ka?" and aku "hah?". honestly, aku memang terkejut beruk masa tu. siapa yang gatal mulut bagitau pasal kes aku menyelinap masok bilik dia tu hari. aeppp. rupanya memang tiada sapa pun. macam aku cakap tadi laa. bapak aku tau apa yang aku nak. dia pun semacam tau apa yang aku dah buat. blrppp. bahaya tu. sekali lagi dengan senyuman manis yang melebar di bibir. aku jawab "boleh juak". teet teet teet. dia transfer RM10 kat aku. the end~

moral of the story : aku kena jaga setiap langkah yang aku buat. bukan Allah sajaa yang nampak. malah bapak aku juga mengetahui. aku memang respect kat bapak aku. even kitorang tak serapat mana pun. takut ada laa. BANYAK takut wor. pasal dia garang and tegas orangnya. so, jangan cuba cuba cari pasal sama dia. dan aku? PADAN MUKA! dari kes hari tu. aku dah mula detect something bout my dad. *wink wink :)

Thanks for reading my entry and i really appreciate it

No comments:

Post a Comment