menguji ketahanan iman

morning fellas <-- new word orang sekarang kan ? aku ekot jer ~

banyak betol dugaan yang Tuhan bagi kat aku time bulan Ramadhan ni. sungguh ! tekanan jugak kadang kadang. tapi siapa laa kita nak bantah and merungut dengan ujian yang dia dah and nak bagi kat kita. semua tu kan semata mata untuk menguji ketahanan iman kita. sama ada kita strong enough nak hadapi semua ujian tu atau tidak. seperti yang kita sedia maklum, Tuhan takkan bagi kita dugaan yang diluar batasan kita. meaning, walau apa pun dugaan tu, kita masih mampu hadapi and setelkan dengan cara yang baik. insyaallah, dengan izin Nya.

pagi tadi aku terlepas bangun nak sahur. alamak! my mistake jugak. alarm berbunyi pun aku tutupkan cepat cepat. pastu terasa malas pulak nak bangun. sebab aku expect mak aku yang bangunkan nanti. pasal mak aku adalah alarm yang paling berkesan kalau nak suroh aku bangun and aku pulak bukan jenis yang bakhil nak bangun. sekali orang tegor, aku bangun secara terus. tak guna betol alarm phone aku tu aa. TAPI, diorang lain pun tak bangun bangun jugak. haiya. nak bengang pun tak guna. bulan puasa ni. aku kena banyakkan bersabar.

my mom said pagi around 2, daddy suroh kakak pegi McD. aku dah tido time tu. so, aku tak berpeluang nak menikmatinya bersama diorang. sedih, pilu hati aku mendengarnya. yalaa, McD tu! terlepas sahur pulak tu. nah. memang sedih sangat aa. aeppp! walau apa pun, aku tetap kena tahan iman. aku kena teruskan berpuasa hari ni. tak baik kalau pecah puasa gara gara tak bangun sahur. apa punya alasan laa tu kan. memang tak bole pakai. walaupun McD kat dapo tu tengah memanggil manggil pun aku buat tak dengar. eh, berhantu ka apa benda tu. hehe ~

dengan sakit tekak lagi. flu nya lagi. panas badan aku tho. aku pun satu jugak. biar taknak makan ubat. lagipun dah takda ubat kat rumah ni. nak buat macam mana. aku banyakkan minum air suam jer. tu pun dah cukup. sakit tekak pun makin berkurang. alhamdulillah. memang cukup mujarab laa air suam tu ey.

psst : i'm searching for malam Lailatul Qadar ! mudahan laa Allah bagi aku petunjuk saat tu. Ya Allah, makbulkan laa doa hamba Mu ini. Ramadhan taun ni betol betol dah bukak mata and hati aku. alhamdulillah aku dah bole sedar sikit sikit. jangan drastik sangat. nanti jatuh balik, malu. malu pada Allah.

that's all aa. salam n tata for now :)

Thanks for reading my entry and i really appreciate it

No comments:

Post a Comment