pertarungan

pertarungan baru nak bermula . eh . belom lagi . minggu depan segalanya akan bermula . seperti biasa . sudah menjadi sistem di Malaysia - duduk dengan tenang ( agak kurang selesa laa juga atau dengan kata lain nervous ) , kertas diagihkan , otak mesti mula beroperasi ( kalau tak , mampus aih ) , jawab soalan dengan hati yang betol betol tenang ( jangan sekali sekali gelabah ) . oh ! exam rupanya . memang pun ~



bila saat kedengaran exam bakal menjelma . aku mula rasa tak tenang . apa yang ada di fikiran ? cepat cepat laa habis . dapat  ilek ilek kan . ahaha . aku memang begini . mahu segalanya selesai dengan cepat tapi memuaskan hati . bukan sekadar membabi buta ya . tidak ! for sure laa aku akan buat yang terbaik punya . takkan aku nak sia siakan hidup aku selama ni yang dah belajar rajin rajin . rajin ? tepuk dada , tanya selera . hanya aku yang mengenali diri ini . tiada siapa dapat menduga atau menyangka . erkk ~

sikap ! belajar di saat saat akhir menjadi kebiasaan . susah laa nak ubah . belom ada kesedaran yang dapat mengubah sikap yang memang tak patut aku atau sapa sapa pun mengamalkannya . kadang kadang result ok laa . cukup cukup makan . tengok ! bukannya bagus sangat pun belajar last minute . hais . aku kena ubah ! tapi tak tau bila . bila ? bila tiba masanya nanti .

mungkin aku patut deactive facebook aku . and kena jaohkan diri dari lappy . nanti buku entah kemana . ilmu pun tak jugak bertambah tambah . tak nak orang ganggu facebook aku . hantar ni hantar tu . buat nyemak notification aku ja nanti . sebab aku janji pada diri sendiri yang aku takkan online sepanjang minggu exam ni . insyaallah , kalau iman aku kuat . ngeehaha . tak salah berniat dulu . kan ? berniat sahaja pun sudah dikira sama ada pahala atau dosa .

blog ? hais . kena tahan diri juga laa nampak gayanya . maklum laa , aku kan memang suka menaip . sanggup bertungkus lumus mencari tajok sebab nak sangat menaip kan . isk isk . tahan iman kau , cheetah ~

oryte . dah tiba masanya kita berpisah . untuk sementara . eh . aku takkan menghilang begitu lama . salam buat pembaca ( kalau ada ) . kalau ditakdirkan panjang umur , lain kali kita jumpa lagi . di laman maya . nyte peeps :)

Thanks for reading my entry and i really appreciate it

No comments:

Post a Comment