Kembali ke sekolah !

assalamualaikum dan salam 1 malaysia. aiseh aiseh

memandangkan hari ni hari pertama budak budak sekolah turun sekolah. aku nak ucapkan "selamat kembali ke sekolah wahai anak anakku". bukan beerti aku dah punya anak ya. memandangkan jugak aku dah digelar bekas graduan Tingkatan 6, aku rindu pulak dengan suasana kat sekolah. ye la tuh. time dok kat sekolah. tak sabar pulak nak balik. asyik tengok jam. kalau takda jam. aku pi tanya kawan kat sebelah aku. kadangkadang kalau tak nak tanya pun. aku tekan sendiri jam dia. hahaha. miss you, bestie :)

orang kat umah aku cuma tinggal dua orang jer lagi yang bersekolah. adik and anak buah aku. adik kini berada di Tingkatan 4, anak buah aku pulak baru Tahun 2. sesi pun tak sama. adik sebelah petang, anak buah aku sebelah pagi. sekolah pun lain lain. ep ep. tu pun nak mention ke?

anak buah aku kata "best" after dia balik sekolah tadi. budak kecik. memang ahh. dapat kelas baru katanya. senang pulak hati mendengarnya ya. aku pun tanya "esok sekolah lagi tak?". dengan penoh semangat dia kata "sekolah!". aiseh. bagus la tuh. belajar la elok elok. mak dia dah bagi kau macam macam atas kejayaan and keputusan dia yang agak cemerlang la jugak. tapi bila dah dapat semua tuh. alahai, bole pulak merosot. keep it up ! jangan asyik nak main jer ~

budak budak sekolah dah start belajar. aku? masih begini. tidur makan tidur makan. tahun baru? nampaknya belom ada apa apa perubahan. takkan ada yang berubah selagi kita tak mengubahnya dulu. betol tak? aku nak sangat cari kerja. but then, my parents tak suroh aku kerja buat masa ni. diorang sayangkan aku la tuh. kan? semua orang cakap yang sama. okay. aku faham. selagi diorang masih boleh bagi aku kesenangan dalam kesederhanaan, aku iyakan saja lah :') walaupun kadangkadang aku terpikir bila dapat gaji hasil titik peluh aku, aku nak bagik dengan mak. kurang la beban dia kan. hais. sabar itu sepatruh dari iman. belajar tinggi tinggi dulu then bila dapat kerja tetap and bagus. masa tu baru bole tolong diorang. insyaallah. amin.

satu lagi, aku nak sangat kerja sebab nak beli barang yang aku nak. aku tak nak la susahkan mak bapak aku. aku tau kewangan family aku tak stabil. cukup cukup makan untuk teruskan hidup. aku takkan mintak selagi tak perlu. aku tunggu jer bapak yang sendiri bagi.

melalut pulak cerita dari tajuk. hmm. oh ya. aku pun dah pokai sekarang. maklum la, dah tak sekolah lagi. takda jugak la duit belanja. kat sekolah pun aku tak belanja banyak sangat. kadangkadang bawak bekal sendiri. save jugak bajet kan? hehe. selagi aku masih bole makan, kira okay la tu.

once again, selamat kembali ke sekolah. belajar rajin rajin. setiap orang ada skill belajar tersendiri. janji berguna and berbaloi. jangan sesekali belajar last minute. tapi tu jugak la yang orang salu amalkan. ye tak? bohong la kalau aku cakap aku tak pernah belajar last minute. salu tu memang salu pun. haha. sebab tu la result cukup cukup makan. btw, kalau kita kena dengan skill belajar kita sendiri even last minute sekalipun, bole bawa ke syurga tu. eh. bole bawa korang pergi ke masa depan yang cerah umpama pancaran matahari ke bumi =P

salam :)

Thanks for reading my entry and i really appreciate it

No comments:

Post a Comment