kehidupan realiti

mengeluh dengan dugaan yang mendatang
namun , sememangnya ia satu kepastian yang perlu ada . dalam hidup
bagi menguji sejauh mana tahap tertentu
sabar ? tabah ? bersyukur kah tidak ?

semua orang akan kata hidup umpama roda
kadang di atas , kadang di bawah
bila di atas . bahagia mula terasa . dunia semakin dilupakan . lalai
bila di bawah . terseksa jiwa raga . menanggung penderitaan . Tuhan dicari

Tuhan ada dimana mana . melihat kita . mendengar doa kita . mengabulkannya mengikut kehendakNya
keluarga . pendamping setia . menguatkan semangat . di kala jatuhnya aku
teman di sisi . setiap rasa dikongsi . beban yang berat menjadi ringan

dilema
di saat ini . sukar membuat pilihan
dan aku berada di bawah
ya atau tidak ?
adakah betol tindakan yang akan aku ambil nanti ?
jangan takut bila yakin diri akan mengambil risiko kelak
kerna masa lampau yang akan mengajar kita menjadi yang lebih baik
di masa hadapan

rindukan dia !
dia yang aku impikan . untuk setia menemami aku
di kala jatuh bangun aku
berdoa agar dia muncul . dan dia muncul !
kini aku berada di atas . bahagia
namun , hanya sementara
oh . cuma khayalan semata mata

Thanks for reading my entry and i really appreciate it

No comments:

Post a Comment