STPM on 4th and 5th November :)

assalamualaikum and salam sejahtera :)

lama jugak aku tak singgah blog aku ni ya. datang datang pun saja nak update pasal exam lepas. nak sambong cerita lagi la tuh. iya laa~

on 4th November 2011,
kami duduki kertas sejarah 2. bukan duduk atas kertas tu yah. aku memang dah konfiden dapat jawab. sebelom masok bilik peperiksaan lagi. pasal aku dah skop banyak topik and soalan. semacam yakin jer soalan tu akan keluar. tuikkk! tak guna aku mengharap. hanco harapan aku bila tengok soalan soalan yang dikemukakan. ape nih? tak best la! cuma 2 soalan jer yang aku ada skop, keluar. kan kena jawab 4 soalan dari 12 soalan. 2 jer? bole dapat 50 markah jer? tu pun tak tau sampai ke tak 50. yang lain aku main jawab jer ekot pengetahuan aku. nasib ada jugak yang aku tau walaupun agak tak betol jer. SATU SOALAN AKU TAK JAWAB HABIS :'(

kecewa la jugak. kalau dah hidup kita di masa depan kita tak dapat nak ramal. sama la jugak dengan soalan soalan yang bakal ditanya kat kita dalam exam. lain la soalan tu dah bocor. tapi, bak kata kawan aku. kalau semua orang kata susah. komfem diorang pemeriksa akan turunkan markah untuk lulus. bagus la tuh. harap harap la. usaha dah. tinggal tawakal jer la.

on 5th November 2011,
kertas geografi 2 pulak. yang ni aku memang suka. sikit jer la. at least dapat back up kertas geografi 1 hari tu. mudahan la. macam biasa la. soalan yang tak diduga keluar, keluar la pulak. tapi at least yang aku skop and ada belajar, keluar. alhamdulillah la kalau macam tu. mudahan result pun ok. hais. walau peluangnya agak tipis. kertas ni aku takda komen sangat. ok la tu kot :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

yes. tinggal satu paper jer lagi. Pengajian Am Kertas 1. objektif jer. tapi susah jugak nak skor 40 and above. ada 60 soalan semuanya. semua pasal politik kat Malaysia ni and kerjasama dengan dunia luar jugak. walaupun aku ni warganegara Malaysia, tapi tak semua benda aku tau pasal Malaysia. pasal tu la kena belajar subjek ni dengan baik. kalau nak jawab dengan baik. hehe. study untuk exam jer.

apsal takda gambar kertas exam? malas daa~ frust ni frust =P

ok laa. aku cabut dulu. assalamualaikum :)



Thanks for reading my entry and i really appreciate it

1 comment:

  1. hopefully lah gred turun. paper tahun tok banyak orang madah susah ba. dari sekolah lain pun madah cmya.

    ReplyDelete