STPM : 29th december 2011

assalamualaikum and hello hello :)

i'm back with a new story. nothing else. it is about STPM. hehe. saja nak tulis dalam blog. so that aku ingat apa yang aku dah lalui sepanjang exam ni. pasal exam lepas lepas memang aku dah tak ingat langsung. tinggal sejarah la semua exam tu *PMR & SPM. yang ni special sikit. pasal tak semua orang berani ambik. haa! kan? betol tak? dulu time register masok form 6 bukan main ramai. ditambah lagi dari sekolah sekolah lain. dapat kenalan baru pulak tu. hari ke hari, minggu ke minggu, bulan ke bulan, tup tup tinggal 12 orang jer dalam kelas. tu kelas aku. ada berani? back to my topic ya ~



dapat jer paper ni terus berdegup kencang jantung aku. fuh. tak terkata lagi dah perasaan nervous menggeletar macam nampak hantu. hmm. kan paper ekonomi 1 hari tu aku jawab ekot sedap tangan aku jer nulis. nak tak nak. kena kerja lebih lagi untuk paper ekonomi 2 ni. nak back up paper 1 la kononnya. sebab dua dua paper kena seimbang. kalau tak, yang tak cukup markah terpaksa tarik markah yang memang takkan cukup markah jugak. ape ape jer la.

tengok soalan, fuh. kalau dah susah tu. memang susah. takder makne nak harapkan keajaiban tu datang. but, i think i did better for this paper than the other. sampai tak cukup masa pulak. but, alhamdulillah aku jawab semua soalan. banyak buang masa kat bahagian D buat aku nervous tak tentu arah. takut takut tak sempat jawab habis. so far, ok la. harap cemerlang. aisehmen ~


petang tu pulak ada kertas geografi 1. full name dia Geografi Alam Sekitar Fizikal. actually, aku tak berapa suka dengan subjek ni. pasal banyak benda kita nak belajar. banyak sangat pecahan and berulang ulang. agak konfius rupa gayanya. subjek ni Mak Yong yang ajar. Hehe. Gelaran untuk Cikgu Nor Shariza a.k.a Taiko Lutong. "duit raya takdo, penampo ado". dia ni pembekal makanan kitorang. masakan dia memang sedap. mintak resepi pun dia tak nak bagi. haa! part ni aku suka. Haha. Makan makan :)

apa yang aku bole cakap pasal paper ni? killing killing! tet ~ nak buat yang terbaik for paper 2 la. entah papaa la yang ko tanya. ko tanya, aku jawab la. tak tau kalau tu yang ko nak. kalau tak nak, nak nak kan la. huhu. harap harap pemeriksa tu baik hati lagi pemurah. semoga murah rezeki. amin :')

psst, ekonomi dah selesai. dah bole simpan buku buku dengan segala kertas harta karun tu dalam kotak. ngee ^__^

hey ! exam tinggal 3 hari lagi dengan 3 paper. yeah. i just can't wait. wuhoo =P

Thanks for reading my entry and i really appreciate it

No comments:

Post a Comment