jauh perjalanan, luas pemandangan


Selamat Hari Raya !
ritok genap gik raya ke 4
plan my dad mok pegi Marudi pun menjadi
mok test jeraya ke sinun katanya
mok test apa ka benda
nok banyak lubang ya
ngeri aku ey
ngan gaong nok dalam lelalu ya gik
and and beraya di rumah Nek Usu kat sia laa
rindu kampung sia koh
lamak sik pegi laa katakan
terungkap kembali memori kisah semalam
time kecik kecik dolok
men pasir , men batu jeraya
agik biak , ne laa tauk papaa nak
tauk enjoy jak
kamah ka , kotor ka , ne reti

mesti korang pelik nangga kenak aku pake benda alah tas palak ya. mm. pasal aku sejok gilak gilak lam keta. dengan selimutnya gik. bapak aku nang suka pasang ekon sampe takat beku ! fuh. menggigil tho ~

mm bah
perjalanan ke Marudi memang menyakitkan
got too many holes along the road *ceyy
berkeretakan Land Cruiser
"nang nyaman asa dok lam keta eah"
i tried not to sleep
mun ku tido , komfem pening palak
then , aku prefer merati keindahan alam ciptaan Allah *waseh
memang kacak bila kita di atas bukit
nangga dibah nun
tenang hati nangga, ngeri boh cakap
silap ari bulan, gugok ke dibah nun
sik laa korang jumpa ku gik pasya neh
walaupun agak goyang goyang lam keta ya
aku tetap bersabar
lam hati "bila gik mok sampe tok!"

senyuman manis terukir tanda lega dah sampe pun ke tempat destinasi :)

at first mekorang carik tempat makan
menahan lapar dari tadik
pasal kat umah sikda jamah papaa makanan pun
mun dah takdir tek
nang mati kebulor laa mekorang sepanjang perjalanan nok menyakitkan ya
alhamdulillah, semuanya selamat
selamat sampe, selamat menjamu selera

beraya raya :)

umah first di agak is umah Nek Usu
tedah orang tua ya koh
tinggal sorang sorang
aduhhh. sayunya hati ku
aku pun tolong pa nok patut *nunjok bait laa tek
aeeeppp. yalaa empati namanya
dahya gi umah Auntie Timah
kat sia aku melepaskan segala kelelahan
sampe laa terlelap rah sofa sidaknya
tanpa segan silu sik tauk malu
lelah bah !
lamak laa juak aku membuta kat sia
dah bangun alu digelar
"PENIDO"
uhh. aku penat laa mak cik
sorry aa mun dah aku tertido tek nak
sofa kitak ya nyaman plus selesa lelalu bah
hiak hiak

fyi, it took 3 hours to arrive Marudi
but only 2 hours to go back to miri
pelik kan ?
orang madah mun kita sik bagik salam dolok
nang lambat laa mok sampe
tapi bila dah balit lak
siknya lamak ne
allahualam

to be frank, really had a tough trip with family today
bak kata title ya tek nak
jauh perjalanan, luas pemandangan
walaupun terpaksa lalui jeraya nok berlubang lubang ya *hais
betol betol betol ~

ahh . penat nang penat
online wajib !
tata for now
as salam <3


Thanks for reading my entry and i really appreciate it

No comments:

Post a Comment