study is a part of life

we will keep on learning everything and anything until we die. am i right? it doesn't means that we have to open and read a books all the time. kita juga belajar dari pengalaman hidup. hari hari pasti ada yang kita pelajari. mungkin bukan hanya dari pengalaman kita sendiri, juga pengalaman orang lain. itu juga dikira proses pembelajaran. belajar untuk hidup dengan lebih baik. yahhh!

i've been went to english short course last time, every friday. semalam dah masuk hari yang ketiga. quite fun jugak lah. met a new friends, belajar something new, be more confident setiap kali jumpa orang. yahhh, siapa siapa yang tau aku ni macam mana orangnya pasti tau maksud aku. okay, ketepikan soal itu. aku jadi lebih berani nak tegur and berbual dengan orang lain dah sekarang. walaupun masih tak banyak cakap tapi ada lah perubahannya. so, that means aku ada belajar macam mana nak communicate dengan orang lain. but still aku malu malu meow ~!

Semalam Miss Song yang teach in kitorang. pada mulanya kitorang jangka kelas ni mesti boring kalau dia yang teach in. dengan ekspresi muka dia yang serius sepanjang masa. fyi, sebelum ni Miss Azlin yang teach in. Miss Azlin mengajar pun quite fun and always buat kitorang gelak. suasana kelas macam ni lah aku suka. tak suka kalau suasana tegang sangat. macam ada jer malaikat lalu. tapi, jangkaan kami 50% betul and 50% lagi salah lah. boleh tahan juga dia ni mengajar. dia pandai phsyco orang. orang macam ni lah aku suka. nah, kalau dia pandai phsyco orang memang terbaik lah aku cakap. terus menusuk kalbu semua kata kata dia. agak berkesan juga nasihat yang dia sampaikan. like like ~!

dalam dia mengajar tu, dia banyak suggest website yang memang cukup berguna untuk kitorang yang bakal menjadi university's student ni. other than that, ada juga lah dia suggest buku buku versi english yang sesuai dibaca sebagai alternatif lain nak tambahkan ilmu pengetahuan kitorang. aku ni dahla jenis tak rajin sangakkkkk nak baca buku. tapi kalau novel cinta cintun, aku on ! LOL. tapi bila dia bagitau kitorang sinopsis buku yang dia dah pernah baca, aku mula tertarik nak cari lah buku tu. ngaa! tengok, dia memang pandai phsyco aku.

so, memang berbaloi juga aku datang kursus ni dari takda buat apapa kat rumah sementara nak tunggu masuk uni jer lagi ni. yeah! UNIMAS ~! here i come. tapi aku kena polish back my brain yang dah berkarat ni. well, berbulan bulan dah tak masok sekolah. nanti kang blur blur macam orang sewel susah juga. so, need to revise back what i had learnt last time ( while i'm in form 6 ). sayang !! i need my economy's file back. hukhuk. aku kasi dia pinjam, sekarang aku nak file tu balik. hehehe. buruk siku kah itu? bukan eh. pinjam, bukan bagi.

that's all :)

this is one of the website yang di suggest Miss Song >>> CLICK HERE :)



Thanks for reading my entry and i really appreciate it

No comments:

Post a Comment